معرفی اجزاء پکیج و عملکردشان
26
مهر

معرفی اجزاء پکیج و عملکردشان

بعد از لوله‌های مدار مصرفی و گرمایشی نوبت به بستن اتصالات و ملزومات مورد نیاز پکیج دیواری می‌رسد. برای نصب پکیج دیواری به مدار ساختمان و افزایش عمر دستگاه و کارکرد بهتر آن باید از مجموعه اتصالات استاندارد (کیت اتصالات نصب) استفاده نمود.

این اتصالات عبارتند از:

۱-اتصالات و تبدیل‌های گالوانیز: برای نصب نیاز است که دو لوله  و دو لوله وجود داشته باشد.

۲-نوار تفلون جهت آب بند کردن اتصالات گالوانیز: در صورت عدم وجود این اندازه یا در دست در دسترس نبودن آنها بایستی از اتصالات استفاده نمود.

۳-یک دست شیر: معمولا شیرهای مورد استفاده برای پکیج دیواری دو عدد شیر پروانه‌ای برای مدار رفت و برگشت و یک عدد شیر برای آب سرد استفاده می‌شود.

۴-رسوب گیری: رسوب گیر یا سختی‌گیر در دو نوع شیمیایی و مغناطیسی در بازار وجود دارد که بر سر راه آب سرد ورودی بسته می‌شود و می‌تواند جلوگیری از نشتی رسوب در مبدل سبب افزایش عمر دستگاه می باشد.

۵-یک دست شیلنگ مسطح: یک دست شیلنگ مسطح شامل دو شیلنگ یک سر مهره و یک سر زره با سایز  و دو شیلنگ یک شیر مهره و یک سر زره با سایز می‌باشد. معمولا طول شیلنگ های مورد استفاده  می باشد.

۶-صافی برگشت: قطعه‌ای بسیار کاربردی است که در ورودی به پمپ دستگاه در برگشت مدار گرمایشی قرار می‌گیرد و به دلیل وجود صافی که در داخل آن است می‌تواند از ورودی سنگریزه یا ناخالصی جلوگیری نماید.

۷-محافظ برق: در صورت وجود نوسان برق در مدار برق و ورودی ساختمان امکان آسیب احتمالی در برد کنترل دستگاه و یا قطعات دیگر وجود دارد. برای جلوگیری از این آسیب، از محافظ برق استاندارد استفاده می‌شود.

۸-فیلتر گاز: در ورودی شیر گاز دستگاه قرار می‌گیرد و از ورود ناخالصی به دستگاه از طریق شیر گاز جلوگیری به عمل می‌آورد.

۹-اتصالات گاز: شامل شیلنگ استاندارد و دو عدد بست و سر شیلنگی‌های گاز می باشد.

۱۰-دودکش به نسبت نصب: بعد از نصب اتصالات روی لوله‌های ساختمان حال نوبت اتصال شیلنگ‌ها به دستگاه می‌رسد در ورودی و خروجی آب دستگاه ۴ در ذهن وجود دارد که دو عدد از آنها سایز و دو عدد دیگر می‌باشد. شیلنگ آب سرد ورودی را به ورودی فلوسویچ (فلومتر) متصل می کنیم و  دیگر آب گرم مصرفی است. شیلنگ برگشت به ورودی پمپ دستگاه وصل می شود و اتصال دیگر با همان سایز رفت به مدار خواهد بود.